Onze Covid-19 maatregelen

Volledige vergoeding

Natuurlijk wilt u weten of onze zorg kosten met zich meebrengt. Als u ben doorverwezen door uw (huis)arts of specialist, wordt onze zorg 100% vergoed.

Basisverzekering

Alle behandelingen op verwijzing van uw (huis)arts of specialist worden volledig vergoed vanuit de basisverzekering.

Let op

Als u uw eigen risico dit jaar nog niet heeft verbruikt, zullen onze zorgkosten ten laste van uw wettelijke eigen risico van tenminste €385 komen. 

HartWacht ook vergoed

Onze thuismonitoring service HartWacht wordt door alle zorgverzekeraars vergoed (met uitzondering van Menzis).

Geen factuur

Wij declareren de behandeling rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar en sturen u dus geen rekening.

Veelgestelde vragen

  • Wat is mijn eigen risico?

    Iedereen van 18 jaar en ouder betaalt een verplicht eigen risico voor de zorgverzekering. Dit betekent dat u in 2021 minimaal € 385 aan zorgkosten uit het basispakket zelf betaalt. Dit bedrag is bepaald door de overheid.

  • Hoe zit het met betaling van mijn eigen risico?

    In de Zorgverzekeringswet is het eigen risico voor 2021 vastgesteld op € 385,-. Dit betekent dat u, afhankelijk van de polisvoorwaarden van uw basisverzekering, tenminste de eerste € 385,- van uw zorgkosten in 2021 zelf moet betalen.

    Dit bedrag is eenmalig, geldt voor alle basisverzekeringen en is onafhankelijk van naar welke medisch specialist u gaat. Indien de kosten van uw behandeling (of een deel daarvan) de eerste kosten zijn die u in 2021 maakt, zal uw zorgverzekeraar het eigen risico bij u in rekening brengen.

    De wijze en het moment waarop zorgverzekeringen deze rekening versturen verschilt per verzekeraar. Voor meer informatie over het eigen risico raden wij aan contact op te nemen met uw zorgverzekeraar of de website van de Rijksoverheid te raadplegen.

  • Hoezo betaal ik het eigen risico van vorig jaar?

    Bestaat er onduidelijkheid over het betalen van uw eigen risico over het jaar 2021 in het jaar 2022, dan kunt u hier lezen hoe dat werkt.

  • Wat is een DBC?

    De manier waarop zorg wordt gedeclareerd is best ingewikkeld. Hierbij wordt gebruik gemaakt van DBC’s, dat staat voor Diagnose Behandel Combinatie. Een DBC is eigenlijk een pakket van zorg dat gebruikelijk is bij een bepaalde diagnose en de daarbij behorende behandeling.

    Als u bij één van onze centra komt voor onderzoek, maken wij een DBC-zorgproduct aan. Een DBC omvat alle zorgactiviteiten die wij en de medische specialist uitvoeren voor het vaststellen van de diagnose en de daarmee samenhangende behandeling.

  • Hoezo wordt mijn behandeling gedeclareerd als DBC?

    De DBC-systematiek is een wettelijke financieringssystematiek die landelijk wordt toegepast sinds 2005. Op deze manier wordt uw zorg als één geheel gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Het gaat dus om een pakket aan zorg, niet om iedere handeling afzonderlijk.

    Als er meerdere behandelingen of langdurige controletrajecten plaatsvinden, kunnen er meerdere DBC’s gedeclareerd worden. Voor elke DBC is een afzonderlijke prijs afgesproken met de verzekeraars.

    Voor informatie over de systematiek, prijzen en andere zaken kunt u contact opnemen met de Nederlandse Zorgautoriteit.

  • Wat is er in rekening gebracht bij mijn zorgverzekeraar?

    Deze vraag kunt u het beste stellen aan uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar kan u een overzicht geven van de zorg die wij bij hen hebben gedeclareerd. U kunt dit gerust vragen en de zorgverzekeraar is verplicht om deze informatie aan haar verzekerden te geven.

  • Mijn zorgverzekeraar geeft aan dat zij geen contract hebben met jullie voor 2022, hoe zit dat?

    Op dit moment zijn wij nog in onderhandeling over de prijzen van de zorg. In de afgelopen jaren hebben wij met iedere Nederlandse zorgverzekeraar een contract gehad. Voor het jaar 2022 verwachten wij hetzelfde.

  • Ik ben niet (in Nederland) verzekerd, wat nu?

    Als u niet (in Nederland) verzekerd bent dan zult u zelf de factuur ontvangen. Heeft u een geldige European Health Insurance Card (EHIC) of heeft u een zorgpas van Cigna, OOM verzekeringen, Allianz, Bupa Global of AON Student Insurance? Laat dan tijdens uw bezoek een kopie maken van uw zorgpas, zodat de factuur alsnog rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar kan worden gestuurd.

    Het tarief dat wordt gefactureerd is het passantentarief. Landelijke of interne ontwikkelingen kunnen aanleiding zijn voor het aanpassen van de passantenprijzen.

  • Waar kan ik terecht met mijn vraag over een declaratie?

    Indien u een vraag heeft over de declaratie die wij bij uw zorgverzekeraar hebben ingediend, dan kunt u contact opnemen met het bedrijfsbureau van Cardiologie Centra Nederland. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag (van 08.30 tot 17.00 uur) op 030-3070330 of per mail zorgadministratie@cardiologiecentra.nl.