MijnDossier is het patiëntenportaal van Cardiologie Centra Nederland. Via MijnDossier kunt u als patiënt van Cardiologie Centra Nederland overal veilig inzage krijgen in uw eigen medisch dossier. Ook kunt u gegevens uit uw dossier downloaden om deze bijvoorbeeld mee te nemen naar een andere zorgverlener.
MijnDossier
Snel inzicht in uw medische gegevens zoals uitslagen van onderzoeken, uw diagnose en uw medicatie in MijnDossier. Verder vindt u er een overzicht van uw behandelend cardiologen. Als u gebruik maakt van HartWacht, kunt u in MijnDossier ook uw ritmestroken inzien en downloaden.
Hoe werkt MijnDossier?
Omdat MijnDossier vertrouwelijke medische gegevens bevat, is dit goed beveiligd. Inloggen verloopt via twee stappen.
- U logt in met uw gebruikersnaam (het e-mailadres dat bij ons bekend is) en uw wachtwoord.
- U voert de beveiligingscode in die u per SMS bericht op uw mobiele telefoon ontvangt (op het nummer dat bij ons bekend is).
Log na gebruik van MijnDossier altijd uit.
MijnDossier dient de eerste keer geactiveerd te worden door onze medewerkers in uw Cardiologie Centrum. Is uw dossier nog niet geactiveerd? Neem dan telefonisch contact op met onze helpdesk op 085 – 303 86 20.
Problemen of vragen?
Heeft u problemen met inloggen of vragen over MijnDossier, neem dan contact op met onze helpdesk via mijndossier@cardiologiecentra.nl of telefonisch via 085 – 303 86 20.
Veelgestelde vragen
-
Ik heb problemen met inloggen
Neem contact op met onze helpdesk via 085 – 303 86 20 of mijndossier@cardiologiecentra.nl.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
In het inlogscherm kunt gebruikmaken van de optie 'wachtwoord vergeten'. U ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord.
-
Ik ontvang geen sms-bericht met een beveiligingscode
Neem contact op met onze helpdesk via 085 – 303 86 20 of mijndossier@cardiologiecentra.nl
-
Waarvoor kan ik MijnDossier gebruiken?
MijnDossier bevat uw medische gegevens. Dit zijn uitermate vertrouwelijke gegevens. Het is daarom belangrijk dat u hier zorgvuldig mee om gaat. MijnDossier is bedoeld voor uw eigen gebruik en u draagt hiervoor zelf verantwoordelijkheid. Wij adviseren u de gegevens uit MijnDossier niet te delen met verzekeringsartsen in bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheidkwesties ivm mogelijk nadelige of belastende gevolgen hiervan.
-
Werkt MijnDossier ook met smartphones en tablets?
Ja, MijnDossier is compatible met alle apparaten.
-
Werkt MijnDossier via alle browsers?
MijnDossier werkt optimaal in Google Chrome, maar ook met Explorer, Safari en Firefox. Oudere versies van Explorer worden niet ondersteund.
-
Hoe veilig is MijnDossier?
MijnDossier werkt via een webportaal met beveiligde verbinding. Dit houdt in dat gegevens niet kunnen worden gelezen of ontcijferd door personen die geen toestemming hebben. Daarnaast maken wij gebruik van een extra beveiliging door het inloggen in twee stappen te laten verlopen (met gebruikersnaam, wachtwoord en SMS code). Ook dient u uw wachtwoord regelmatig te wijzigen. Wij adviseren u een lang maar voor u makkelijk te onthouden wachtwoord te kiezen. Ingewikkelde tekens, cijfers en hoofdletters zijn niet nodig maar hoe meer letters, hoe sterker uw wachtwoord. Uw wachtwoord kan ook een makkelijk te onthouden zinnetje zijn.
-
Ik wens geen gebruik meer te maken van MijnDossier.
Wij kunnen MijnDossier voor u afsluiten. Neem hiervoor contact op met onze helpdesk via 085 – 303 86 20 of mijndossier@cardiologiecentra.nl
-
Ik heb een klacht over MijnDossier.
Dat is vervelend. Wij horen graag van u wat uw klacht is zodat wij kunnen proberen om deze op te lossen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Helpdesk.
Wenst u een formele klacht in te dienen, dan kan dit via de klachtenprocedure van Cardiologie Centra Nederland. -
Ik heb het idee dat de gegevens in MijnDossier niet volledig of niet juist zijn.
Neem contact op met onze helpdesk via 085 – 303 86 20 of mijndossier@cardiologiecentra.nl. Zij kunnen uw gegevens samen met u controleren.
-
Ik kan in MijnDossier geen uitslagen vinden van onderzoeken of operaties die elders zijn uitgevoerd.
Dat klopt. Deze uitslagen staan niet afzonderlijk in MijnDossier. Wanneer de cardioloog de uitslagen met u besproken heeft, worden deze uitslagen opgenomen in de brief van uw eigen cardioloog aan bijvoorbeeld uw huisarts. Deze brieven zijn wel terug te vinden in MijnDossier. U vindt deze brieven onder ‘Documenten’.
Deze brieven worden pas in MijnDossier opgenomen wanneer de arts deze heeft goedgekeurd. Het kan dus voorkomen dat deze enkele dagen na uw bezoek beschikbaar wordt gesteld.
-
Ik wil mijn gegevens uit MijnDossier graag downloaden, hoe werkt dit?
U kunt de gegeven downloaden met de blauwe “Download” knop, welke op de pagina met basisgegevens en documenten te vinden is.
-
Kan ik via MijnDossier mijn adresgegevens of huisarts wijzigen?
U kunt nu nog geen wijzigingen maken in MijnDossier. Wij werken verder aan de ontwikkeling van MijnDossier. In een latere versie zullen deze functionaliteiten wel beschikbaar komen.
-
Kan ik via MijnDossier een overzicht krijgen van mijn behandelaren?
Ja dit is mogelijk. U kunt via MijnDossier inzien welke cardiologen er betrokken zijn bij uw behandeling.
-
Mijn partner en ik maken gebruik van hetzelfde mailadres en zijn beiden patiënt. Kunnen wij met hetzelfde beiden mailadres gebruik maken van MijnDossier?
Dit is helaas niet mogelijk. Het e-mailadres wordt gebruikt als gebruikersnaam en dit moet een uniek gegeven zijn. Wij kunnen elk e-mailadres daarom maar één keer gebruiken. Advies is om een extra e-mailadres aan te maken en dat aan ons door te geven via 085 -303 86 20.
-
Ik vermoed een zwakke plek in de beveiliging van MijnDossier.
Bij Cardiologie Centra Nederland heeft de beveiliging van onze systemen, waaronder MijnDossier, hoge prioriteit. Ondanks onze zorg voor de beveiliging kan het onverhoopt gebeuren dat er toch een zwakke plek is. Als u een zwakke plek in de beveiliging van MijnDossier heeft gevonden, dan horen wij dit graag zodat wij zo snel mogelijk maatregelen kunnen treffen. U kunt contact opnemen met kwaliteit@cardiologiecentra.nl.