Extra onderzoeken

Aan de hand van uw klachten kunt u verwezen worden voor een volledige screening of voor een los onderzoek. Naast de standaard onderzoeken die tijdens een consult plaatsvinden, kan de cardioloog extra onderzoeken nodig achten. Deze onderzoeken kunnen plaatsvinden in een van onze centra of in een ziekenhuis. Uw cardioloog zal uitleg geven waarom een extra onderzoek nodig is en wat het onderzoek inhoudt. Vervolgens regelen wij het onderzoek voor u.

5. staandaard web uitgesneden

Echografie van halsvaten

Met een echo van de halsvaten kunnen we onderzoeken of er vernauwing in halsvaten zit.

Inspanningstest

Inspannings-ECG

Terwijl u fietst maken we een hartfilm om te controleren of uw hart zuurstoftekort heeft bij inspanning.

Extra onderzoek

24-uur Holterregistratie

De Holter registreert het hartritme over een langere periode om ritmeafwijkingen op te sporen.

36 banner

24-uur bloeddrukregistratie

Via een bloeddrukmanchet krijgen we inzicht in uw bloeddruk over een langere periode.

Aanvullende onderzoeken

CT scan

Pijnloos röntgenonderzoek om uw hart en bloedvaten van meerdere kanten in beeld brengen.

MRI van het hart

Een MRI-scan kan de hartspier, de kleppen en de grote slagaderen goed in beeld brengen.

Hartkatheterisatie

In het ziekenhuis worden via een ingebracht dun slangetje de hart en kransslagaders onderzocht.

20221214 CCN JoniIsraeli 141 ER5 9016

Observatie pijn op de borst

U wordt geobserveerd met de hartmonitor om de oorzaak van uw pijnklachten te achterhalen.